mandag 22. september 2014

Nok en sommertopp.



Halv pris på Thin organic cotton fra Pickels førte til at nok en sommergenser kom på pinnene i sommer. Dette var et nytt og spennende garn for meg. Geipen ble litt lang da flere Instagramdamer advarte mot garnet. Det er liksom litt slakt, men alt i alt så ble ikke genseren så verst. Garnet er mykt, og genseren ble grei på. Jeg kommer kanskje ikke til å kjøpe dette garnet igjen. 


Jeg strikket etter samme mønster som sist. Oppskrift top/down på stribekjole fra hendesverden.
Den forrige kan dere se her. Veldig kjekt å lage sine egne klær da. Det føles så bra.



14 kommentarer:

  1. Kjempeflott er genseren. Herlig med lysblår og naturhvit stripper.
    Ja riktig - jeg liker min selvstrikk også :-)) koselig.
    Ha en hyggelig ny uke. Hilsen til Bergen. Vi kommer nest år :-)
    Klem

    SvarSlett
  2. wie süß!!! ich liebe blau-weiße streifen!!! aber sie hatten bestimmt viel arbeit!!! alles liebe von angie aus deutschland

    SvarSlett
  3. Uansett hva andre har sagt om garnet så ble genseren skikkelig fin! :)
    Nydelige farger :)
    Håper du har en koselig kveld :)

    SvarSlett
  4. Gensaren er fin den.
    Flinke !
    Fin veke vidare frå Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Kjempefin genser, så greit å strikke ovenfra! Flink du er som strikker enda en genser til deg.
    Jeg har også kjøpt litt av det garnet, men har ikke strikket noe av det enda.
    Butikken til Pickles ligger rett over gata for jobben min, så blir litt lett fristet :)
    God ny uke til deg.
    klem

    SvarSlett
  6. Flott farge og modell. Du er goé. Ha ei fin og kreativ veke.

    SvarSlett
  7. Striper er alltid greit. Genseren ble riktig fin, og jeg tipper du kommer til å bruke den mye.

    Ha en fin tirsdag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  8. Ja, Hendesverden er bare så nydelig!
    Og som du sier, det er kjekt å lage sine egne klær. Og det som er så genialt med å strikke fra oven og nedover er at man kan prøve den underveis og lage den slik at den passer helt supert ;)

    Ønsker deg en flott uke videre!


    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  9. Det vart ein fin sommargensar. Praktisk med ein bomullsgensar til sommarbruk.

    SvarSlett
  10. Den likte jeg! Enkel og fin :)

    SvarSlett
  11. Kjempefin genser!

    SvarSlett
  12. Anonym23/9/14

    Så lekker topp,flinkis. :))
    Ha en fin kveld.
    Klemmis.

    SvarSlett