fredag 28. februar 2014

JEG ROCKER




Jeg rocker i kveld. Er så glad for at Fanagenseren min er ferdig. Den er så deilig å ha på seg. Strikket av verdens mykeste merinoull.  Firetråds Abuelita fra Pickels. Dette er den første mønstergenseren jeg har strikket. Ikke rart jeg rocker.

Min kjære er fotograf, og det er ikke så lett ser du, for fruen blir slett ikke fornøyd ved første fotoseanse. Han må bruke litt tid for å finne rette uttrykket så klart. (blir forskrekka nå jeg ser fjeset mitt på bilde) Ja alderen sier sitt, vet du.


Han prøver tålmodig å gjør sitt beste til tross for strenge "ordrer". Noen ganger må man bare ta hodet vekk så blir det slett ikke så ille.


Jeg har brukt boka Norsk Strikk til mønster, og ble inspirert av bloggeren av Lilla Dør til å strikke denne gensere.. Måtte improvisere litt i halsen. Ville ikke ha sjakkrutene der. Laget vanlig utringning istedet. Ble så fornøyd.

Til slutt må jeg bare si at denne genseren kan jeg ha rett på kroppen uten noe inni. Helt kløfri. Verdens herligste garn. Kan anbefales.


36 kommentarer:

  1. Så fin genseren vart. Kjekt du linka til bloggen min. Vi og er veldig fornøyd med både genseren, fargen og kvaliteten. Eg trur ikkje det er så mange andre med den typen genser i denne fargen. Goé helg.

    SvarSlett
  2. Så fiiin den ble, og det er nå jammen du også :)

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  3. Gratulerer nedfelt overstått Fanakofte!!!
    Og jammen er du en flott dame! Veldig morro å se hvem du er.
    Nå må du nyte den fine genseren din, og bruke den masse.
    Tenk at du er like flink til å strikke som å hekle. Well done!
    Ha en riktig god helg. Klem

    SvarSlett
  4. Så fin som den blei og du har all grunn til å være fornøyd. En sånn avslutning uten sjakkruter i halsen vil jeg også ha på den jeg strikker. Håper bar jeg får det til for jeg er heller inge racer på strikking og i alle fall ikke uten mønster å følge slavisk.

    SvarSlett
  5. Så fin da søt søt søt:))))))))Ja den genseren ble da riktig lekker i gult!Flink du:))))

    SvarSlett
  6. Dette ble en fulltreffer til deg! Du er kjempefin i genseren, og etter min forstand er den akkurat passelig også. Nå kan du gå ut i verden som en fornøyd og lykkelig kvinne!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  7. Nå har du god grunn til å være fornøyd! Frisk og fin genser:)

    SvarSlett
  8. Anonym1/3/14

    Nydelig genser! Flott med gult!
    Det er yndlingsgarnet mitt også, blir så jevnt og fint med det. Og mykt! Et garn å anbefale:)

    SvarSlett
  9. Det er jammen ikke alltid like gøy å se seg selv på bilder, men disse her ble jo kjempefine. Han er god den mannen din.
    Genseren ble også fin, så gøy å være ferdig med sin første mønsterstrikka gensr:)
    Dette klarte du godt!

    SvarSlett
  10. Både du og genseren er nydelig! Kjenner igjen settingen der gubben skal ta bilde...blir aldri fornøyd selv:))
    Ikke prøvd det garnet, men det hørtes herlig godt ut.
    Ha ei fin helg videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  11. Så flott du er i en lekker genser, den kan du være stolt av! Ha en magisk helg1

    SvarSlett
  12. Kjempefin, både genser og modell :)
    Herlig med fana i litt utradisjonelle farger!
    Fin lørdag til deg

    SvarSlett
  13. Så flott den ble Mariann :)
    Helt nydelig! Nyt helgen :)

    SvarSlett
  14. Genseren ble kjempefin. Morsomt at den er strikken i en utradisjonell farge. Vårfrisk!

    Kjenner meg igjen i det å bli tatt bilder av. Tror ikke jeg er et enkelt fotoobjekt for jeg er sjelden fornøyd, og datteren som stiller som fotograf gidder heller ikke skjule sin oppgitthet over mor som blir overrasket over at hun ser "gammel" ut.

    SvarSlett
  15. Den ble veldig fin - flink har du vært :-) Jeg bruker veldig ofte litjtupp som modell jeg - er ikke så veldig glad i å stille selv ;-)

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  16. Flott dame i flott genser:)

    SvarSlett
  17. Nydelig genser i flotte farger, denne kan du gjerne rocke i!
    Synes nå du tar deg fint ut på bilder!! :-)

    SvarSlett
  18. Forstår godt at du er fornøgd med ein såå flott gensar :) Fanamønsteret er så fint. Og så godt du kledde den og. God helg.

    SvarSlett
  19. Så fin genseren vart

    God søndag

    SvarSlett
  20. Så fint du har strikt. Fantastisk er genseren. Jeg liker mønsteret.
    Genseren passer perfekt. Glad.
    Ha en fin søndag. Hilsen kommer til deg fra Viola.

    SvarSlett
  21. Så gøy å se deg solstråle i nydelig gul og hvit fansgenser.
    Kjempefint med det runde bærestykket!

    Klem fra Anne

    SvarSlett
  22. Genseren ble kjempefin!!! Du kler godt den flotte og vårlige fargen!!! Så flink du har vært! :-) Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  23. Gratulerer! Dette var virkelig en lekker sak. Heldige deg som er fin i gult :)

    SvarSlett
  24. Nydelig genser og nydelig farge. Skjønner godt at du "rocker". Hadde selv en sånn jakke i sin tid, i hvitt og grått. Husker jeg likte den så godt :)
    Ønsker deg en fin søndagskveld!
    Anette

    SvarSlett
  25. Kjempefin genser, den kledde du virkelig godt! Den første (og foreløpig eneste..) mønstergenser jeg har strikket var også Fana. Skjønner godt at du er glad ja! :)
    Ha en rockende fin uke videre!

    SvarSlett
  26. Oi, for en flott dame! Og så kjekt å få et ansikt på Ruths datter :)
    Stilig og frisk genser som sitter veldig bra på deg.
    Kløfritt garn noteres bak øret.
    Ellen :)

    SvarSlett
  27. Kjempefin! Skikkelig påskefarger jo ;D

    SvarSlett
  28. For en herlig farge på flott genser.

    SvarSlett
  29. Flotte - både du og genseren!!

    Skjønner godt at du er fornøyd, genseren ble kjempefin! Uvanlig farge, det er ikke ofte man ser en gul Fana, men det var skikkelig fint. Og den passer jo helt schmack perfekt. Det var nok lurt å ha vrangbord i halsen, den vil jo sitte mye bedre da.

    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  30. Nydelig genser. Har ikkje sett den i dei fargene før. Denne får du mye glede av. Du er ein dyktig strikker

    SvarSlett
  31. Så utrolig fin denne ble! Jeg har lagt opp til et nytt gult strikketøy selv i kveld; gult er utrolig fint:-) Og snart er det påske...

    SvarSlett
  32. Ja, du rocker!
    Dette er den kuleste fana jeg har sett!

    SvarSlett
  33. Förstår att du är supernöjd med den fina tröjan.. Så otroligt duktig du är..

    Kram Maidi

    SvarSlett
  34. Hei - å takk for koselig kommentar hos meg. Denne var nydelig, herlige farger til deg :)
    Grene garnet må bare strikkes litt stramt, åsså brukes på det rette plagget . strikker du det dobbelt som jeg har gjort nettop på kjole til lilletøtta, så er det helt nydelig - hun elsker den kjolen. Bare tips fra meg :) Ha en herlig kveld :)

    SvarSlett
  35. Hei Ja, her rokker det skikkelig. Først var det et flott bilde av deg. Og genseren er skikkelig sprek, første gang jeg har sett den gul. Ha en flott fredags kveld. ;-)

    SvarSlett
  36. Jeg har vært helt fraværende i bloggtilværelsen i laaaang tid, men jeg blir jo i veldig godt humør av å lese dine fine innlegg. Satser på at vi ses på landet i sommer, kjære Mariann

    SvarSlett